Niet alle leerlingen draaien probleemloos mee. Sommigen kampen met leermoeilijkheden. Denk maar aan dyslexie, dyscalculie, ADHD, autisme enzovoort. Anderen hebben een verkeerde studiekeuze gemaakt, hebben kopzorgen door de klas- en/of thuissituatie of vertonen negatief gedrag. Ouders hebben soms problemen met hun kinderen buiten de school. Leerlingen en ouders kunnen hiervoor steeds terecht bij onze leerlingenbegeleiding.
- Als school zetten we in op de totale ontwikkeling van alle leerlingen.
- Het welbevinden bevorderen in de klas.
- Vroegtijdig schoolverlaten voorkomen.
- Kwaliteitsvolle gelijke onderwijskansen creëeren.
In de eerste en tweede graad werken we daarnaast met leercoaches. Ze gaan voluit voor een leerwinstgerichte aanpak die gepaard gaat met een kort-op-de-bal-beleid. Het doel is bijdragen tot een positief klasklimaat waarin gemotiveerde leerlingen en leerkrachten het beste van zichzelf kunnen geven. We spijkeren zo op maat van de leerling aan de executieve functies kunnen worden gezien als de 'dirigent' van de cognitieve vaardigheden, het zijn een verzameling processen die te maken hebben met het beheren van jezelf en de bronnen die nodig zijn om een doel te bereiken